Obchodní podmínky

# Všeobecné obchodní podmínky

## I. Základní ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „**VOP**“) jsou vydány podle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „**občanský zákoník**“).

2. **Prodávající:**
Andruško Enterprises s.r.o., IČ: 17255228, DIČ: CZ17255228,
se sídlem: F. Čejky 450, 738 01 Frýdek‑Místek,
zapsaná u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 79839.
Provozovna: F. Čejky 450, 738 01 Frýdek‑Místek.

**Kontakty:**
e‑mail: [servis@opravujemeapple.cz](mailto:servis@opravujemeapple.cz)
telefon: +420 606 034 541
web: [www.prodavameapple.cz](http://www.prodavameapple.cz)

3. Tyto VOP upravují vzájemná práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím – ať už spotřebitelem (osobou jednající mimo rámec své podnikatelské činnosti), nebo podnikatelem – vznikající v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy prostřednictvím webového rozhraní na adrese **[www.prodavameapple.cz](http://www.prodavameapple.cz)** (dále jen „**internetový obchod**“).

4. Ustanovení odchylná od těchto VOP lze sjednat v kupní smlouvě; taková ujednání mají přednost před VOP.
Kupní smlouva i VOP se uzavírají v českém jazyce.

---

## II. Informace o zboží a cenách

1. U každé položky v katalogu internetového obchodu jsou uvedeny hlavní vlastnosti zboží a jeho cena. Ceny jsou konečné, zahrnují DPH i všechny související poplatky; u zboží, které nelze běžně vrátit poštou, je uveden i způsob a náklad vrácení.

2. Cena zůstává platná po dobu, kdy je zobrazena v internetovém obchodě. Tím není dotčena možnost uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3. Náklady na balení a dopravu v rámci území České republiky jsou zveřejněny v internetovém obchodě a promítnou se do objednávky.

4. Slevy není možné libovolně kombinovat, nedohodne‑li se prodávající s kupujícím jinak.

---

## III. Objednávka a uzavření smlouvy

1. Náklady na komunikaci na dálku (internet, telefon) si hradí kupující sám dle sazeb svého poskytovatele.

2. Objednávat lze:

* přes zákaznický účet po registraci, nebo
* jako „host“ vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.

3. Kupující v objednávce zvolí zboží, množství, způsob platby a dopravy. Před odesláním má možnost veškeré údaje zkontrolovat či upravit.

4. Objednávku dokončí kupující kliknutím na tlačítko **OBJEDNÁVKA ZAVAZUJÍCÍ K PLATBĚ**. Tím bere na vědomí povinnost uhradit kupní cenu a převzít zboží.

5. Prodávající neprodleně potvrdí přijetí objednávky e‑mailem obsahujícím rekapitulaci objednávky a kontaktní/doručovací údaje. Doručením potvrzení dochází k uzavření kupní smlouvy. Přílohou e‑mailu jsou aktuální VOP.

6. Nelze‑li některý požadavek kupujícího splnit, zašle prodávající upravenou nabídku. Její přijetí kupujícím představuje uzavření nové kupní smlouvy.

7. Všechny doručené objednávky jsou závazné. Zrušit je lze do okamžiku doručení potvrzení o přijetí objednávky – telefonicky či e‑mailem na kontakty uvedené ve VOP.

8. V případě zjevné technické chyby v ceně (např. zřejmý omyl) není prodávající povinen dodat za chybnou cenu, i když již zaslal automatické potvrzení. O chybě kupujícího vyrozumí a předloží upravenou nabídku.

9. Po převzetí zásilky se doporučuje zkontrolovat shodu s objednávkou (typ, barva, IMEI/seriové číslo, fakturační údaje, množství a neporušenost obalu). Zjistí‑li kupující dodání jiného zboží, je povinen nejpozději do 24 hodin kontaktovat prodávajícího e‑mailem.

---

## IV. Zákaznický účet

1. Registrace umožňuje přístup do zákaznického účtu a pohodlnější objednávání. Objednat lze i bez registrace.

2. Kupující je povinen uvádět pravdivé a aktuální údaje a v případě změny je aktualizovat. Prodávající vychází z toho, že údaje jsou správné.

3. Přístup je chráněn uživatelským jménem a heslem; kupující je povinen zachovávat jejich důvěrnost. Prodávající neodpovídá za zneužití účtu třetí osobou.

4. Kupující nesmí poskytovat přístup třetím osobám. Prodávající může účet zrušit, zejména je‑li dlouhodobě neaktivní nebo dojde‑li k porušení smluvních povinností.

5. Dostupnost účtu nemusí být nepřetržitá (nutná údržba systémů prodávajícího či třetích osob).

---

## V. Platba a dodání

1. Způsoby úhrady:

* bankovní převod na účet č. /2010 (Fio banka, a.s.),
* online platba kartou,
* bezhotovostní platba přes platební bránu GoPay,
* dobírka při převzetí,
* hotově/kartou při osobním odběru v provozovně,
* hotově/kartou na výdejním místě Zásilkovny,
* nákup na splátky prostřednictvím **ESSOX s.r.o.** (postup viz níže),
* platba **Twisto** (odložená platba dle obchodních podmínek Twisto).

2. **ESSOX – nákup na splátky.** Po vložení zboží do košíku zvolte způsob platby ESSOX. Budete přesměrováni do aplikace ESSOX k vyplnění žádosti a volbě způsobu podpisu (SMS/kurýr). Poskytnutí úvěru a následný postup se řídí pokyny ESSOX; po schválení prodávající expeduje zboží.

3. **Twisto – odložená platba.** Službu poskytuje Twisto payments a.s. podle svých VOP a zásad zpracování osobních údajů. Kupující je povinen uhradit platbu ve lhůtách dle zvolené služby (Platba Online 14 dní / Twisto účet 45 dní). Využitím služby souhlasí s postoupením pohledávky na Twisto.

4. Společně s kupní cenou hradí kupující i náklady na dopravu a balení, pokud jsou sjednány.

5. Při platbě v hotovosti je cena splatná při převzetí; při bezhotovostní platbě do 2 dnů od uzavření smlouvy. Závazek uhradit cenu je splněn připsáním částky na účet prodávajícího.

6. Prodávající nepožaduje zálohu; úhrada před odesláním není zálohou.

7. Způsoby dodání:

* doručení na adresu uvedenou kupujícím,
* doručení na výdejní místo zvolené kupujícím,
* osobní odběr v provozovně prodávajícího.

8. Náklady na dopravu a zvolený způsob dodání jsou uvedeny v objednávce a v potvrzení. Zvolí‑li kupující nestandardní způsob dopravy, nese s tím spojená rizika a náklady.

9. Prodávající dodá zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uzavření smlouvy.

10. Kupující je povinen zboží převzít; nepřevezme‑li, hradí náklady na opakované doručení či jiné dohodnuté doručení.

11. Při převzetí od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a případné vady ihned oznámit dopravci; je‑li obal porušen, může kupující zásilku nepřevzít. Daňový doklad je součástí zásilky.

12. Vlastnické právo přechází na kupujícího zaplacením celé kupní ceny včetně dopravy, nejdříve však převzetím zboží. Nebezpečí škody přechází při převzetí, resp. okamžikem, kdy měl kupující povinnost převzít, ale neučinil tak.

---

## VI. Odstoupení od smlouvy (spotřebitel)

1. Spotřebitel má právo odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů:

* ode dne převzetí zboží,
* při více položkách dodaných samostatně ode dne převzetí poslední položky,
* u dodávky po částech ode dne převzetí poslední části,
* u pravidelných dodávek ode dne převzetí první dodávky.

2. Odstoupit nelze zejména od smluv:

* o službách po jejich úplném poskytnutí (za podmínek občanského zákoníku),
* o zboží/službách závislých na výkyvech finančního trhu,
* o dodávce alkoholických nápojů s odloženým plněním,
* o zboží vyrobeném na míru nebo přizpůsobeném (vč. instalovaných náhradních dílů, nalepených skel/folií),
* o zboží podléhajícím rychlé zkáze nebo nevratně smíseném,
* o neodkladné opravě/údržbě v místě určeném spotřebitelem,
* o zapečetěném zboží z hygienických důvodů, pokud byl obal porušen,
* o audio/video nahrávkách nebo software v zapečetěném obalu po porušení,
* o novinách/periodikách (mimo předplatné),
* o ubytování, přepravě, nájmu dopravního prostředku, stravování či volném čase s plněním k určitému datu/období,
* uzavřených při veřejné dražbě,
* o digitálním obsahu nedodaném na hmotném nosiči po zahájení plnění za podmínek zákona,
* pokud zboží nebylo koupeno distančním způsobem (např. v kamenné prodejně).

3. Lhůta je zachována, odešle‑li spotřebitel oznámení o odstoupení ve 14 dnech. Lze použít vzorový formulář prodávajícího (zašlete na kontaktní e‑mail/adresu). Přijetí odstoupení prodávající potvrdí.

4. Spotřebitel zašle zboží zpět bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od odstoupení; nese náklady na vrácení, i když zboží nelze vrátit běžnou poštou.

5. Prodávající vrátí do 14 dnů všechny přijaté platby včetně nákladů na dopravu ve výši nejlevnější nabízené varianty. Může však plnění zadržet do doby obdržení zboží nebo prokázání jeho odeslání.

6. Zboží musí být vráceno nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné, ideálně v původním obalu. Dojde‑li ke snížení hodnoty (např. instalace dílu, přihlášení k Apple ID apod.), odpovídá spotřebitel za vzniklou škodu; prodávající ji může započíst proti vracené částce. U použitých/zánovních výrobků v režimu § 90 ZDPH je možné vrátit pouze ve stavu, v němž byly dodány. Zařízení s iCloud musí být odhlášeno a v továrním nastavení. U nových iPhone/iPad je pro řádné vrácení nezbytné, aby zařízení nebylo aktivováno.

7. Prodávající může od smlouvy odstoupit při vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo ukončení výroby/dovozu. Kupující bude vyrozuměn a peníze budou vráceny do 14 dnů.

8. Byl‑li se zbožím poskytnut dárek, odstoupením zaniká i darovací smlouva; dárek je třeba vrátit. Nebudou‑li vráceny všechny položky příslušenství/dárky, může být náhrada přiměřeně snížena.

9. Právo na odstoupení dle tohoto článku nenáleží kupujícímu‑podnikateli.

---

## VII. Práva z vadného plnění

1. Prodávající odpovídá, že zboží při převzetí nemá vady a:

* odpovídá ujednanému popisu, množství, jakosti, funkčnosti a kompatibilitě,
* je vhodné k ujednanému účelu, s nímž prodávající souhlasil,
* je vhodné k obvyklému účelu s ohledem na právní předpisy, normy a zvyklosti,
* svými vlastnostmi (vč. životnosti a bezpečnosti) odpovídá tomu, co lze rozumně očekávat i podle veřejných prohlášení prodávajícího.

2. Projeví‑li se vada do 1 roku od převzetí spotřebitelem, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci vylučuje. To se nevztahuje na vady, kvůli nimž byla sjednána nižší cena, na obvyklé opotřebení apod. U kupujícího‑podnikatele odpovídá prodávající jen za vady existující při převzetí; vadu je nutno vytknout bez zbytečného odkladu, nejpozději do 12 měsíců od převzetí.

3. U zboží označeného stavem „Velmi dobrý“, „Uspokojivý“, „Předváděcí“, „Použité“, „Zánovní“ nebo „Rozbalené“ (dále jen „**Použité zboží**“) kupující bere na vědomí, že se nejedná o zboží nové a může nést známky užívání (oděrky, škrábance, nižší kapacita baterie ap.). Smluvní lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění se sjednává na **12 měsíců** pro spotřebitele i podnikatele.

4. Označení „Předváděcí“, „Rozbalené“, „Zánovní“ slouží k orientačnímu popisu stavu a nereflektuje přesnou míru předchozího užívání.

5. Práva z vad se **nevztahují** zejména na vady způsobené: obvyklým opotřebením; mechanickým poškozením či neodbornou instalací/obsluhou (vč. porušení plomb); použitím nevhodného SW/HW či spotřebního materiálu; přepětím; virem; neodborným zásahem; chybným upgradem firmware; vyšší mocí; omezenou funkčností aplikací neuzpůsobených pro danou verzi OS; nedoloženou licencí SW; užíváním v rozporu s dokumentací či normami; dále u zboží se slevou na vady, pro něž byla sleva sjednána; u Použitého zboží v rozsahu odpovídajícím míře dřívějšího užívání; a na vady, o nichž kupující věděl nebo musel vědět při uzavření smlouvy.

6. U LCD panelů se může vyskytnout omezený počet světlých/tmavých bodů; jednotlivé body či jejich malé množství nejsou vadou.

7. Prodávající neodpovídá za chyby vzniklé aktualizací zařízení na vyšší verzi iOS dodanou společností Apple.

8. U Použitého zboží může být u fotoaparátu trvale aktivní zvuk spouště bez možnosti vypnutí – nejde o vadu.

9. Vysoce lesklý povrch temně černého iPhonu 7 může časem vykazovat jemné vlasové škrábance; drobné stopy po manipulaci nejsou vadou.

10. V případě vady může kupující požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu; prodávající může odstranit vadu způsobem přiměřeným povaze vady nebo žádost odmítnout, je‑li to nemožné či nepřiměřeně nákladné.

11. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud: prodávající vadu odmítne či neodstraní v zákonné lhůtě; vada se opakovaně projeví; jde o podstatné porušení smlouvy; nebo je z okolností zřejmé, že vada nebude včas odstraněna či bez značných obtíží.

---

## VIII. Smluvní záruka

1. Prodávající může na vybrané části zboží poskytnout **Smluvní záruku** nad rámec zákona. Týká se pouze výrobních vad těchto dílů iPhonu: rám, zadní kryt, tlačítka (hlasitosť ±, zapnutí, tichý režim), spodní reproduktor, spodní mikrofon, cívka bezdrátového nabíjení, nabíjecí konektor, blesk/svítilna. Nevztahuje se zejména na základní desku, díly na rámu/zadním krytu a displej.

2. Smluvní záruka se **nevztahuje** na vady uvedené v čl. VII odst. 5 a dále na užívání v nevhodném prostředí, kosmetické vady bez vlivu na funkci apod.

3. Délka Smluvní záruky je **36 měsíců**, není‑li u konkrétního zboží uvedeno jinak. Poskytuje se pouze u zboží, u něhož je výslovně uvedena (včetně variant „Dárek: Smluvní záruka“ nebo samostatně účtované služby).

4. V rámci Smluvní záruky se vada odstraňuje opravou nebo výměnou vadného dílu.

5. Prodávající vystaví záruční list dle § 2174a občanského zákoníku v textové podobě nejpozději při převzetí zboží.

---

## IX. Uplatnění reklamace

1. Ustanovení tohoto článku se použijí pro zákonná práva z vad i pro Smluvní záruku.

2. Před předáním zařízení k reklamaci je kupující povinen **zálohovat data**, vypnout **Hledat iPhone** a odhlásit zařízení z **iCloud**. Nesplní‑li, může prodávající vyřízení odmítnout, dokud nebude splněno; náklady na opětovné zaslání nese kupující.

3. Kupující odstraní z reklamovaného zboží ochrany/nálepky (skla, fólie ap.). Prodávající neodpovídá za jejich navrácení.

4. Reklamaci lze uplatnit v kterékoliv provozovně, případně v sídle. Kupující obdrží písemné potvrzení o uplatnění a způsobu vyřízení.

5. Kupující prokáže nárok (např. daňovým dokladem, záručním listem). Nelze reklamovat vadu, na niž již byla poskytnuta sleva.

6. O reklamaci spotřebitele je rozhodnuto ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů (bez doby nezbytné k odbornému posouzení). Vyřízení, včetně opravy a informace kupujícímu, proběhne bezodkladně, nejpozději do **30 dnů**, není‑li dohodnuto jinak; marné uplynutí je podstatným porušením smlouvy. U podnikatele je lhůta pro vyřízení **90 dnů**. U reklamací ze Smluvní záruky není zákonná lhůta stanovena.

7. Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů od okamžiku, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena; poté může být účtováno skladné nebo může být věc po předchozím upozornění svépomocně prodána na účet kupujícího.

8. O výsledku reklamace informuje prodávající písemně, elektronicky nebo přes aplikaci **RETINO**.

9. Nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s oprávněnou reklamací lze uplatnit do 1 měsíce po skončení záruční lhůty/lhůty k uplatnění práv z vad.

10. Při opravě se mohou strany dohodnout na použití neoriginálního dílu srovnatelné kvality; u Smluvní záruky může být takový díl použit i bez souhlasu kupujícího. Kupující bere na vědomí, že po výměně i originálního dílu Apple se může objevit hlášení o nemožnosti ověřit originalitu dílu.

---

## X. Doručování

1. Smluvní strany si mohou doručovat písemnosti e‑mailem.
Kupující doručuje na kontaktní e‑mail prodávajícího uvedený ve VOP; prodávající doručuje na e‑mail kupujícího uvedený v objednávce/zákaznickém účtu.

---

## XI. Mimosoudní řešení sporů

1. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je **Česká obchodní inspekce**, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, web: [https://adr.coi.cz/cs](https://adr.coi.cz/cs). Platforma pro řešení sporů online je dostupná na [http://ec.europa.eu/consumers/odr](http://ec.europa.eu/consumers/odr). Kontaktním místem podle Nařízení (EU) č. 524/2013 je **Evropské spotřebitelské centrum ČR**, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, web: [http://www.evropskyspotrebitel.cz](http://www.evropskyspotrebitel.cz).

2. Prodávající je oprávněn k prodeji na základě živnostenského oprávnění; dozor vykonává příslušný živnostenský úřad a ČOI v rozsahu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

---

## XII. Program **Ověřeno zákazníky** (Heureka)

1. Spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e‑mailových dotazníků **Ověřeno zákazníky**. Dotazník obdržíte po každém nákupu, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. zasílání neodmítnete.

2. Zpracování osobních údajů pro zasílání dotazníků je založeno na našem oprávněném zájmu (měření spokojenosti). Zpracovatelem je Heureka.cz, kterému můžeme předat informace o zakoupeném zboží a vaši e‑mailovou adresu. Údaje nejsou poskytovány třetím stranám pro jejich vlastní účely.

3. Proti zasílání dotazníků můžete kdykoli vznést námitku prostřednictvím odkazu v e‑mailu; po uplatnění námitky dotazníky zasílat nebudeme.

---

## XIII. Doplňkové placené služby

### 1) Možnost **výměny do 31 dní** / **výměny do 60 dní**

* Jde o službu nad rámec zákona; schválení je vždy na uvážení prodávajícího a řídí se níže uvedenými podmínkami.
* Lhůta běží od převzetí zboží kupujícím.
* Žádost je nutné podat e‑mailem nebo přes asistenta **RETINO** nejpozději poslední den služby; uveďte, kterého produktu se týká.
* Po schválení musí být zboží odesláno dle instrukcí do **3 pracovních dnů**, jinak žádost pozbývá platnosti.
* Zboží musí být **nerozbalené a nepoužité** ve stavu, v jakém bylo dodáno; jinak si prodávající vyhrazuje právo účtovat náklady na uvedení do původního stavu nebo službu zamítnout.
* Všechny dárky, obaly a příslušenství musí být vráceny společně.
* Odpovědnost za vrácení nese kupující.
* U iPhonů a elektroniky musí být zařízení odhlášeno z **iCloud** a v továrním nastavení.
* Doporučujeme přiložit schválenou žádost pro urychlení procesu.
* Službu lze využít pouze **jednou**; dalším využitím jen po opětovném zakoupení.
* Výměna je možná za zboží **stejné nebo vyšší hodnoty** (doplatek možný). Přeplatek se nevrací.

### 2) Možnost **vrácení do 31 dní**

* Podmínky shodné s výše uvedenými pro výměnu; namísto výměny lze požadovat vrácení peněz.
* Zboží musí být nerozbalené, nepoužité a v původním stavu; jinak může být účtován poplatek dle zákona nebo služba zamítnuta.
* Službu lze využít pouze **jednou**; opětovné využití je možné jen po zakoupení služby u nového produktu.

---

## XIV. Závěrečná ustanovení

1. Veškeré smluvní vztahy se řídí právem České republiky. Obsahuje‑li vztah mezinárodní prvek, strany sjednávají použití práva České republiky; tím nejsou dotčena práva spotřebitele dle kogentních předpisů.

2. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

3. Obsah webu (rozvržení, fotografie, videa, grafika, ochranné známky, loga apod.) je chráněn právem duševního vlastnictví a náleží prodávajícímu; jakékoli užití bez souhlasu je zakázáno.

4. Prodávající neodpovídá za zásahy třetích osob do internetového obchodu a jeho užití v rozporu s účelem. Kupující nesmí používat postupy negativně ovlivňující provoz, zasahovat do softwaru či jiných součástí e‑shopu ani jej užívat v rozporu s určením.

5. Kupující přebírá nebezpečí změny okolností dle § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

6. Kupní smlouvy, včetně VOP, prodávající archivuje v elektronické podobě; nejsou veřejně přístupné.

7. Prodávající je oprávněn znění VOP měnit a doplňovat; pro již vzniklé vztahy platí znění účinné v době jejich vzniku.

8. Přílohou těchto VOP je **vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy**.

Rezervace servisu